اهمیت بسته بندی

اهمیت بسته بندی هدایای تبلیغاتی

بسته بندی آراز چوب

یکی از استراتژی های مهم برای فروش بیشتر استفاده از یک بسته بندی شیک ویژه و خاص است .و هر چه این بسته بندی با کیفیت بالا باشد و باعث ایمن نگه داشتن محصول شود ،نتیجه آن وفاداری مشتری میشود.

در ادامه توضیحات بیشتری دربارۀ اهمیت بسته بندی هدایای تبلیغاتی و یا هدایای سازمانی در این مقاله تقدیم نگاه شما خواهیم کرد.

نکته بسیار مهم هدایای تبلیغاتی باعث افزایش فروش می شود.

اهمیت بسته بندی هدایای تبلیغاتی

بسته بندی یک نقطه قوت هدیه است که باید برای آن ارزش زیادی قائل شد و هزینۀ متناسبی برای آن کنار گذاشت، حواسمان باید به این نکته باشد که بسته بندی بی کیفیت و ارزان باعث تصور منفی از برند شما میشود.

بسته بندی هدایای تبلیغاتی:

برای سازمان ها مزیت فراوانی دارد؛ زیرا اولین صحنه ای که مخاطب میبیند بسته بندی هدیه است و چه بسا که بهتر است در همان اولین نگاه مخاطب مجذوب هدیه شود ، همچنین امروزه هدایای تبلیغاتی یکی از روش های مهم برای تبلیغات است که رقابت زیادی نیزز در آن وجود دارد.

چرا بسته بندی یکی از نیازهای مهم عرضه هدایای تبلیغاتی است؟

بسته بندی خلاقانه یکی از ترفندهای افزایش فروش محصولات است و بسیاری از برندهای معروف و معتبر از این ترفند استفاده می‌کنند. بسته‌بندی نوعی پوشش است که محصول را در بر می‌گیرد و برای عرضه به مخاطب هدف آماده می‌سازد. عرضه محصول بدون بسته بندی و یا با بسته بندی نامناسب باعث می‌شود تا احتمال آسیب دیدن محصول افزایش یابد. به همین خاطر است که قرار دادن محصول در بسته بندی یک راه مناسب برای عرضه محصول و سالم رساندن آن به دست مشتری به حساب می‌آید.

از طرف دیگر، پوشش و پک محصولات می‌تواند راهی خلاقانه برای تبلیغ محصول به مشتریان و افزایش آمار فروش باشد.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

۴ نکته مهم دربارۀ بسته بندی هدایای تبلیغاتی:

  • بسته بندی باید متناسب با محصول و مخاطب باشه

هنگام طراحی پوشش هدایای تبلیغاتی،به اینکه چه چیزی مشتری را مجذوب میکند باید اندیشه بسیاری کرد. برای مثال:باید بدانید که یک فرد ۴۰ ساله را چه چیزی به وجد میاورد!

پس باید بسته بندی ما متناسب با هر نوع گروه از مخاطبان باشد و به نکات ریز و مهمی همچون : رنگ، جنس،فونت و… توجه ویژه ای داشت.

  • باید ارزش و اعتبار بالای برند و محصول را نمایان کند

هنگامی که مشتری هدیه را دریافت میکند اولین برداشت خود،ازجعبه بندی هدیه است، که از کیفیت بالا و عناصر گرافیگی که به آن جلوۀ زیبایی و خاصی داده است لذت میبرد و به این موضوع پی میبرد که این محصول با ارزش و با هویت است .

  • پوشش باید مقاوم و کاربردی باشد

بسته بندی باید به قدری مقاوم باشد که از محصول مراقبت کند. برای مثال قرار است که هدیه به مکان دوری فرستاده شود و اینجاست که مقاوم بودن بسته بندی بسار مهم و قابل توجه میشود. حال تصور کنید که بسته بندی ضعیف است و قبل از اینکه هدیه به دست مخاطب برسد به بسته بندی و حتی به هدیه آسیبی وارد شده ، این موضوع چقدر میتواند ارزش و هویت برند شما را پایین و زیر سوال ببرد.

  • هدیه باید باعث تمایز شود

برای خاص بودن باید دنبال بسته بندی باشیم که بین شما و دیگران باعث یک تمایز بشود.اگر بسته بندی هدایای شما منحصربه فرد یا شیک و جذاب باشد نتیجه خوبی برای شما دارد.زیرا در نگاه اول، مخاطب وجه تمایز شما و رقبا را تشخیص میدهد و برند شما که بر روی آن بسته بندی درج شده در ذهن مشتری باقی می ماند.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با بسته بندی داشته باشید به سایت ویکی پدیا حتما سری بزنید.

نمونه ای از بسته بندی هدایای تبلیغاتی گروه هنری آراز چوب :

  • برای دیدن محصولات ما میتوانید به صفحه همه محصولات سری بزنید.

برای ارتباط بهتر با مشتری‌ها تحقیق کنید

پک مناسب نه تنها به شرکت شما کمک می کند تا شهرت حرفه ای ایجاد کند، بلکه با کمک به مشتریان برای احساس مثبت بیشتر در مورد برند یا محصول شما، شانس فروش شما را نیز افزایش می دهد. ترکیب ایده آل رنگ ها، تصاویر و حتی اشکال می تواند بر وضعیت عاطفی مشتری تأثیر بگذارد.

از آنجایی که اکثر تصمیمات خرید بر اساس احساس گرفته می شوند و نه فرآیندهای فکری منطقی، مهم است که مطمئن شوید بسته بندی شما تأثیر درستی دارد. سعی کنید با ارتباط گرفتن با مشتری‌ها از سلیقه عمومی آنها مطلع شوید.

به نیروهای محرکی که مشتریان را متقاعد به خرید محصول شما می کنند، نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر می دانید مشتریان شما به دنبال یک محصول قابل اعتماد و پیچیده هستند، ممکن است از رنگ آبی در بسته بندی خود استفاده کنید، زیرا تحقیقات نشان داده است که مردم در دنیای غرب به طور منظم رنگ آبی را با اصالت و قابل اطمینان می دانند.

تاثیر نوآوری در بسته بندی در تبلیغات را دست کم نگیرید!

امروزه با توجه به تنوع محصولات و خدمات، مشتری‌ها قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته دارند و تمایل آن‌ها به مشاهده توضیحات و مواد تشکیل‌دهنده کاهش یافته است. همچنین، بسیاری از مشتریان، برند و بسته بندی محصولات را ملاک اصلی برای انتخاب محصولات در نظر می‌گیرند؛ لذا در بیشتر مواقع، نوآوری در بسته بندی محصولات، مشتریان را تشویق به خرید آن محصول می‌کند.

به طور کلی، هر محصول جدید دارای یکسری مشتری‌های خاص است و بسته‌بندی صحیح و مناسب باعث می‌شود تا در اسرع وقت، ارتباط نزدیکی میان تولید کننده با مشتریان برقرار شود. اگر شما هم در تلاس برای جذب مشتری هدف هستید، یک بسته‌بندی جذاب برای محصول خود انتخاب نمایید.

همانطور که در مطالب فوق نیز عنوان شده است، بسته بندی می‌تواند راهی مناسب برای تبلیغ محصولات باشد و نظر مردم را به خود جلب نماید. یک بسته بندی مناسب، نام تجاری شما را در ذهن مردم ثبت می‌کند و آن‌ها را به سمت محصولات شما می‌کشاند. در حقیقت، پک‌ها و بسته‌بندی‌ها نشان‌دهنده ظاهر شما در برابر مصرف کننده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود ۷۰ درصد تصمیمات مشتریان در فروشگاه و به صورت لحظه‌ای گرفته می‌شود. به همین دلیل است که نوآوری در بسته بندی می‌تواند یک عامل تاثیرگذار و هوشمند در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان وفادار و قدیمی باشد.

به طور خلاصه می‌توان گفت که بسته بندی، هسته اصلی استراتژی یک برند در تبلیغات است و خلاقیت در آن می‌تواند پیام تولید کننده را به درستی به مصرف کننده و مشتری منتقل کند و تاثیر مثبتی بر روی حضور فعال آن محصول در عرصه تجارت داشته باشد.

چالشی که برندها را مجبور به بسته بندی‌های خلاقانه کرد!

در اکثر کشورها به خصوص با افزایش محبوبیت فضای مجازی، چالش unboxing  و یا همان باز کردن جعبه بسیار ترند شده است. این چالش به این صورت است که افراد بعد از خرید یک محصول شروع به باز کردن جعبه در مقابل دوربین و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

این چالش باعث شده تا تولید کنندگان به دنبال نوآوری خلاقانه و ایجاد تغییر در پک و بسته بندی محصولات باشند؛ زیرا آن‌ها متوجه شده‌اند که شکل و ظاهر جعبه‌ها بیشتر از خود محصول به چشم مشتریان می‌آید. برای مثال، همین الآن جعبه‌‌گشایی اپل را در اینترنت سرچ کنید تا با سیل عظیمی از ویدیوهای زیبا رو به رو شوید. این شرکت با عرضه محصولات همراه با جعبه سفید شفاف با لوگوی مشکی و تصاویر محصول این امکان را برای مشتریان فراهم می‌سازد تا از محصول درون بسته‌بندی آگاه شوند و بتوانند محصول را به صورت دو بعدی مشاهده کنند.

به طور خلاصه، در عصر مدرن و تکنولوژی، بهتر است که هر تولید کننده با استفاده از نوآوری خلاقانه در طراحی بسته بندی محصولات، یک پک منحصر به فرد برای محصولات خود طراحی و تولید کند و از این طریق هم تبلیغ کند، هم به یک برندینگ بزرگ تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *